Leaving our hearts in San Francisco

Da er det grytidlig, dag 3 av vårt fantastiske opphold her i barndomsbyen min, San Francisco. Vi har brukt tiden godt og prioritert byvandring fremfor internettforbindelse og bloggoppdatering, men nå MÅTTE jeg bare sjekke jobbmailen (og forrige ukes talll) mens Carl-Magnus ligger og sover. Da fant jeg jo ut at det var en ypperlig anledning til å oppdatere litt på denne fronten også. Det ble nemlig så utrolig travelt rett før avreise med feiring av butikkjubileum, ferdigstilling av kampanjer og forberedelser til Byfesten at jeg ikke rakk å gjøre noe her på bloggen i det hele tatt. Jaja sånn går no dagan:p

Et lite "recap" av turen så langt:
Torsdag 14. juni - Dagen vi har sett frem til siden Thanksgiving var endelig et faktum. Vi møttes på Gardermoen rett rundt klokken 6.00 og var veldig klare når det ble ropt om boarding på British Airways flight til London Heathrow klokken 07.55. 2 timer senere rakk vi akkurat en drink på Gordon Ramsay`s Plane Food på terminal 5 før vi var klare for neste etappe. Denne på 12 timer. Flyturen gikk supert (med unntak av at vi ble servert litt for lite mat i forhold til at vi alle fire er MATVRAK...takk og log for Wasa knekkebrød og tørket frukt og nøtter) og vi ankom flyplassen i San Francisco right on schedule. Vi satt oss i taxien fulle av entusiasme for at vi snart hadde nådd målet. Desverre så ankom vi midt i rushtiden og følte virkelig at vi tok "the long road to China" eller "to Oakland" om du vil. Hotellet vårt ligger nemlig i sjarmerende Oakland i The East Bay. Da vi endelig ankom var det bare å kose oss med middag og noen drinker før vi alle ramlet i seng rett rundt ni, etter 28 timer på farten.

Ut på tur aldri sur:)

Fredag 15. juni - En liten rusletur opp Nob hill.
Sporty som vi er startet faktisk Ida, Carl-Magnus og jeg dagen med en treningsøkt etterfulgt av en deilig American brakfast,
Deretter vandret vi ned til Jack London Square for å ta ferje over til San Francisco.
Det var en nydelig utsikt over byen som ventet oss fra toppen av ferjen.
Vi gikk av på Fishermans Wharf og brukte noen timer på å vandre rundt her og kjenne på livet.
Guttene ble parkert på en pub for å få med seg kampen mellom Sverige og England mens Ida og jeg ruslet rundt i diverse godteributikker og koste oss.
Lunsjen spiste vi Pier 39 med verdens beste utsikt av både Golden gate, sjøløvene, Alcatraz og The Bay Bridge.
Deretter hadde vi tenkt til å ta en Cable Car opp mot Union Square, men da køen var over en time lang fant vi ut at vi heller skulle gå.
Så vi gikk. Og gikk. Og gikk. Oppover. Oppover. Oppover. Oppover. Nedover. Bortover. Nedover.
Det var en tung, men veldig festlist tur før vi endelig befant oss midt i shoppingen på Union Square.
Her ble det shopping og kos før vi tok Barten hjem til Oakland for middag.
En fantastisk herlig dag!

Fineste San Francisco! :)

Lørdag 16. juni - Food Market & China Town
Enda en dag som startet med trening og en gigantisk frokost før vi vandret mot ferjen.
Denne gangen hoppet vi av på The Ferry Building for å kose oss litt på lørdagsmarkedet.
Vi drakk deilig vin og koste oss i godt selskap før vi vandret gjennom The Financial District opp mot China Town.
Det ble en pitstop langs veien da de fire matvrakene selvsagt ble sultne igjen.
Vi spiste, det vi ble enige om som, VERDENS BESTE PIZZA før vi endte i China Town.

Enda en nydelig dag i nydelige SF.

Nei, nå får jeg komme meg i gang med søndagen her.
Dette tok litt lenger tid enn planlagt og nå er husbonden oppe og klar for dagen:)