Weekend in Dallas

Det er allerede en uke siden, men vi lever fortsatt på forrige helgs utflukt til Dallas.
Vi dro rett etter jobb på fredag og ankom Dallas rett før klokken 21. Hotellet vi valgte var flotte Omni Resort Dallas  og vi fikk et nydelig rom i ellevte etasje med flott utsikt over byen.
Vi spiste selvfølgelig biff til middag (Texas leverer alltid på biff) og koste oss med deilig rødvin til på en av hotellets flotte restauranter, Bob`s Steak and Chop House.
Lørdag morgen våknet vi til kaffe på døren (vi begynner å bli litt for godt vant nå ;) ) og trakk på oss treningstøyet og ruslet ned til verdens beste frokost.
Vi har vedtatt at dette er en super måte å få sett nye steder på.
Vi brukte formiddagen på å utforske downtown og fikk sett Elm Street, hvor John F. Kennedy ble skutt, og museet som er dedikert til hans liv og død (6th floor).
Det var et veldig bra museum og vi følte virkelig vi fikk et godt innblikk i den delen av USA`s historie.
I tolv-tiden begynte det å bli heftig varmt så vi bestemte oss for å rusle oppp til bassenget.
Der møtte vi et superhyggelig ektepar fra Dallas, Nancy og Tom, som vi satt og skravlet med de neste seks timene.
Hun var barneskolelærer og han var ingeniør og vi hadde verdens koseligste ettermiddag med skravling, sol og vin.
Vi reiste til Sambuca i Uptown for middag og endte opp med å bestille masse forretter som vi delte.
Yndlingen var en krabbedip som vi slåss som småbarn om å spise mest av. Haha.
Etter maten satt vi oss i baren og skravlet med noen hyggelige damer som var ute og feiret bursdagen til hun ene.

1. Klar for tre timer på veien med Starbucks i hånda ;)
2. Texas-flagget er minst like populært som det amerikanseke flagget her i staten.
3. Ankomst Dallas :)

1. Deilig frokost <3
2. Carl-Magnus er så fornøyd med å ha fått mimosa atte :)
3. Utsikten fra bassenget - Dallas skyline.
4. Bassenget i solnedgangen.

6th floor museum var en veldig spennenede ting å få med seg når vi først var i Dallas.

Vi fant ut at ved å dra til Downtown i helgen så fikk vi hele området for oss selv.
Vi eide rett og slett Dallas ;)
Søndagsformiddag gikk til å sløve ved bassenget før vi tok turen til et outletsenter som lå litt utenfor byen.
Der fikk vi kjøpt oss litt nye jobbklær (hurra!) og stæsj før vi turet tilbake til Houston.
Veiene mellom Dallas og Houston er bare hundre ganger bedre enn de andre veiene vi har kjørt på de siste månedene så vi klarte faktisk turen mye raskere enn vi trodde.