Luksus på reisen

Off to Marrakech ♡

Champagnefrokost er aldri feil. I dag går turen til Marrakech. En langhelg i Marokko venter og vi gleder oss enormt :-) Hammam, riad, souk og medina. Det kribler I hele meg av bare ordlyden....

A Country music weekend

Kip Moore. Brantley Gilbert. Jason Aldean. Lady Antebellum. Doug Seegers. Lee Ann Womack. Florida Georgia Line. Luke Bryan. Alle på en helg. Vi er i total countryrus og har kost oss glugg. Vi ...

Mountain life

Reading in front of the fire. Lounging in the hot tub with some lovely red and a breathtakingly beautiful mountain. Easy family chatter. Loving the relaxing mountain life.

30th Birthday - Mountain Lodge Style

Lørdag morgen våknet vi til deilig herregårdsfrokost og fyr i alle peisene på godset. Innmari koselig:) Deretter bar det videre til fjells. Vel fremme på Norefjell ble vi innlosjert i en deilig og ...

30th Birthday - Royal Style

Vi tok en lang og deilig sovemorgen etter torsdagens bursdagfeiring. Jeg overrasket bursdagsbarnet med kaffe på sengen og innviet han i helgens program. Første stopp : Kun 15 minutter hjemmefra, me...

Istanbul not Constantinople

To dager i en av de mest fasinerende byene i verden er forbi.  Vi har drukket Efes med den helt fantastiske utsikten over den blå moskeen (sultan ahmet) og Hagia Sofia. Sagt "no, thank yo...

The art collectors

Da vi gikk en runde på skipet første dagen på skipet ble vi invitert til en champagneauksjon i kunstgalleriet på skipet. Samtidig gjettet vi på verdien av en Picasso som er...

Venezia

Lykken er å nyte deilig salami, ferskt brød og husets vin i en av verdens vakreste byer.  Etterfulgt av vandring over utallige nydelige broer og portvin med makroner på Piazza S...

Stranded

God morgen fra Amsterdam :) Vi skulle egentlig ha våknet opp I Venezia I dag, men grunnet uforutsette årsaker (streik blant italienske flyveledere) har vi nå fått den nette bete...

10 Days

Om bare ti dager befinner vi oss her:Vi skal feire 5 år som herr og fru på samme vis som vi feiret starten på ekteskapet.Denne gangen reiser vi med søsterskipet til Honeymoon-skipet vårt (Celebrity...

Snapshots from London

En uke i fineste London gikk så altfor fort, men vi fikk så mye ut av det samtidig. Noen av høydepunktene var:- Å vandre over Themsen i mørket med en vakkert opplyst Big Ben og Parliament foran oss...

Cheers love

Endelig er vi på plass i yndlingsbyen. Dagen har gått med til pub-besøk, litt matvarehandling og til å ta igjen litt søvn. Nå er det pysj og refleksjonsnotatskriving og bok før vi tar kvelden. Gled...

Berlin by day (and night)

Vi koste oss så fælt på tur at jeg ikke rakk å oppdatere noe mer før jeg plutselig var i gang med ny heftig jobbuke igjen. Men, nå tar jeg meg en liten pust i bakken og koser meg med litt bilder og...

Guten Tag fra Berlin

Klokken er straks 12.00 her i fantastiske Berlin og vi har nettopp gjort oss ferdig med frokosten (vi har fråtset i tyske skinker, eggs benedict og deilig musserende vin i nesten to timer). Carl-Ma...

Coffee and Biscotti

Søndager er hellige for vår lille familie og vi prøver dermed alltid å kose oss litt ekstra. Denne søndagen starter vi i koselig regnvær i Gøteborg. Vi sitter i skrivende stund foran peisen med hve...

Tjena tjena tjena

God morgen fra herligste Gøteborg :) Vi har nå funnet oss en deilig rolig krok i lobbyen med hver vår kaffekopp og litt helgejobbing. Med fuglekvitter og spamusikk i ørene har roen virkelig senket...

On the road again

Da har vi satt kursen mot Gøteborg.Da jeg åpnet øynene i dag tidlig ble jeg presentert med et !!syv!! sider langt program for helgen;) Herlige mannen min<3 God fredag!!

Vacation from A-Z (Noen måneder for sent)

Siden jeg har hatt så mye tid til å sitte på dataen den siste uken har jeg blant annet tittet gjennom noen av mine upubliserte innlegg og overraskelsen var stor da jeg så at jeg ikke hadde publiser...

New York, I love you!

Som jeg hadde en liten følelse av før jeg dro så seilte New York opp på delt førsteplass (London) over favorittbyer i verden. Stemningen, bygningene, menneskene og de fantastiske følelsene som sett...

Wedding Daze

For en tur, for et bryllup og for noen opplevelser vi har hatt på den andre siden av dammen den siste uken. Jeg har jo som vanlig tatt et hav av bilder, men tenker jeg deler noen få utvalgte her:) ...

Oppdatering fra NYC :)

Da sitter søstrene sisters på Starbucks ved hotellet i NYC. Vi bestemte oss for ture hit allerede igår for å få startet litt av avslapningsdelen av ferien. Til nå har det nemlig vært mye hardt arbe...

Vel fremme i New Jersey

Titter bare innom for å si at vi kom med på flyet igår og ankom sjarmerende Liebenzell retreat rett før klokken 15.00 lokaltid. En veldig enkel og kjapp tur.Dagen igår gikk med til litt bryllupsfor...

Det blå passet

Da er det fine blå passet funnet frem og vi sitter på gate med fingrene krysset for ledige seter til oss!Ha en fin dag så lenge :)

Jentehelg

For en fin helg vi har hatt. Fredag kickstartet Anne Lene og jeg helgen med deilig brunsj på Tranen før vi vandret videre til Champagneria og hjem igjen til Anne Lene. Hege-Anette kom i 19-tiden og...

Heading home

Da er vi straks på vei hjem. Gleder meg så til å se min kjære igjen

God morgen fra !!solfylte!! Bergen

Etter gårsdagens innkjøpsmesse (julevarer - ja, det er sant) er vi i dag klare fro lederkurs. Kjeden består av en så fin gjeng så det er en fryd de gangene i året vi møtes:)Jeg reiser med Nina og M...

Homeward bound

Kjørekaffe er på plass og vi turer videre mot Atlanta:)

Caribbean Snapshots

Noen snapshots fra den siste uken. Internett har ikke vært prioritert for å si det sånn;)

Valentines Day 2013

Våknet til verdens søteste sjokoladeeske fra mannen igår. Vi gjorde ikke noe spesielt ut av dagen...egentlig var planen å gå ut og spise middag, men siden undertegnede heller shoppet bort hele dage...

Nyter

Kommer tilbake med et mer utfyllende innlegg etterhvert, men nå holder det vel å si at vi koser oss? Har tilbrakt dagen her i villaen vår (gigantisk), ved bassenget. En bok er slukt og i morgen tid...

FRA - ATL Confirmed

Da sitter vi ved gaten i Frankfurt og venter på at de skal sette i gang ombordstigningen. Vi skal fly med Lufthansa til Atlanta for så å kjøre videre sørover mot Florida i kveld eller i morgen tidl...

Bon Voyage

Om akkurat en måned befinner vi oss her: med snuta vendt mot dette: Gjett om det skal bli nydelig å gå ombord på vakre Celebrity Reflection (den nye søsteren til Celeberity Solstice som vi re...

Sunday morning

Starter dagen med en laaaang rolig frokost i den koselige hotellrestauranten. Kakao, croissanter og aviser gjør morgenen fullkommen. I dag er planen å utforske Helsinki og glede oss over hvor heldi...

Rocker Helsinki

Titter bare innom for å si hei:)Vi har fått senket skuldrene etter ankomsten her i Helsinki og ser nå frem til en bedre middag her i byen. I skrivende stund befinner vi oss her: Vi er midt i sentr...

Helg i Kragerø

Vi er allerede kommet midtveis i en ny uke, men det blir vel aldri for sent å ta et lite tilbakeblikk på helgen?Mannen i huset og jeg hadde verdens koseligste helg med Marita, Anders og prinsessene...

Spring in London

Da er det vel på tide å oppdatere litt fra Londonturen? Vi fikk fem herlige dager i den britiske storbyen og var flinke til å nyte hvert øyeblikk. Det ble til at vi leide en stor og fin leilighet i...

Home sweet home

Det er deilig å være på tur, men det er virkelig godt å komme hjem igjen også. Vi utvidet Londonoppholdet med en hel dag så vi fikk kost oss enda litt til og kom dermed nettopp hjem. I skrivende st...

Off to London

Da er vi på plass på SAS-loungen og nyter spicy kjøttboller og et glass rødt før ombordstigningen. Perfekt start på reisen:-) Kronen og bursdagsprinsessen er selvsagt på plass:-) Carl-Magnus koser ...

O`Jul med din glede...

...og barnlige lyst, vi ønsker deg alle velkommen. God morgen fra regntunge Bergen!For en herlig morgen jeg har hatt så langt. Dagen startet med en deilig 40 minutters svømmetur i hotellets bass...

Full fres mot Bergen

Sitter i skrivende stund på flytoget.Straks flyr vi til Bergen for å plukke årets !Julevarer! :-) Har med meg to av mine fineste hjelpere, mamma og eldste lillesøster, på turen. Hurra for jentetur!...

Venninnehelg - Deluxe Edition

For en helg. Jeg har fortsatt ikke kommet meg helt (det sier litt når innlegget ikke kommer før onsdag...:p). Det var virkelig kos fra ende til annen. Helgen fikk en kickstart med frokostdate med y...

Helgens Høydepunkt

Mandag er nesten over og jeg har rukket å gjøre alt på dagens "to-do-liste" på jobben. *Klapp på skulderen*. Jeg måtte bare dele noen av helgens høydepunkt her mens jeg fortsatt har alt friskt i mi...

Ut på tur

Da flyr jeg til Stavanger for helgen for å besøke verdens beste vestlandsvenner. En deilig frokost med ciabatta og "Froosh" skal inntas med noen flere sider av "A Game of Thrones".Ønsker alle en...

On the road again

Da er vi på vei hjem igjen etter en veldig hyggelig hyttehelg i Rauland. Med yndlingsmannen min ved min side og god musikk på radioen skal vi bare nyte bilturen hjem. Vi har bare kost oss med fine ...

Hyttekos

Etter en lang kveld (vi koste oss med vin og gode samtaler foran peisen til klokken 4) tok vi oss en deilig sovemorgen i dag. Nå har vi nettopp spist frokost og skal straks snøre på oss skiene. Min...

Good Evening from London

Titter bare innom for å si at vi koser oss her i London. Nå rumler magene etter mat, men først skal vi møte reisefølget vårt for et lite glass før middag. Ha en fin kveld, dere!:-)

Romantic Getaway - Stockholm

En vanvittig arbeidsuke er over. Det har gått ekstremt fort, men dagene har vært LANGE. Jentene har vært så flinke og vi har gruset alt som heter budsjett. Det er allerede en uke siden vi kom hjem ...

Full fres

Nå fyker vi avgårde i 200km i timen i retning flyplassen igjen. Vi har hatt noen nydelige dager her i Stockholm. Kjærestetur er best

Next stop - Stockholm

Nyter helgens første glass med verdens beste mann. Noen herlige dager i den svenske hovedstaden venter

Home is where my heart is...

Hjemme igjen etter en inspirerende helg med fine kollegaer i Praha. Vi har kost oss med mye snadder, inspirerende seminarer og årsmøte for kjeden. Her hjemme ventet det tre glade pusekatter innenfo...

Konferansetid

Koser seg på konferanse i den fineste kjeden.:-)

Gatelangs i Praha

Nå har vi funnet veien til vårt sentrale hotell i den tsjekkiske storbyen etter å ha vandret i fem timer. Nå har vi litt tid til rådighet før vi skal ut og spise på en restaurant med middelaldertem...

Luksus i særklasse - Meloneras August 2011

Kjæresteferien gikk i år til vakre Meloneras på Gran Canaria. Vi bodde på det lekre femstjerners hotellet Gran Hotel Lopesan Villa del Conde Resort & Thalasso. Her koste vi oss glugg ihjel med sol ...

Home sweet home

Da har vi kommet vel hjem etter en fantastisk uke i Meloneras, Gran Canaria. Gjett om det var stas å treffe igjen pusekattene våre igjenEtterpå skal jeg se gjennom alle bildene vi tok på tur. Man s...

Bildebevis

Ja. Vi koser oss. Fortsatt. Her er bildebeviset: Vår største utfordring er hvilket basseng vi skal dyppe tærne i, hva vi skal velge på buffeten, hvilken bok vi skal lese nå og hvilken vin so...

En liten hilsen fra solen

Tenkte jeg bare skulle poste et kjapt innlegg for å vise at vi lever i beste velgående. Vi KOSER oss noe voldsomt med sol, spa, mat og drikke på et av de desidert fineste hotellene vi noensinne har...

Lounging

Da har vi plassert oss i SAS-loungen for å nyte en god frokost mens vi titter utover rullebanen. Utrolig deilig å starte reisen i et rolig miljø! Verdens beste lag er på plass på jobb i dag så jeg ...

Om 24 timer...

...har flyet vårt forhåpentligvis lettet og vendt snuten i retning sol og varme. Nærmere bestemt Gran Canaria. Jeg har faktisk nesten pakket helt ferdig allerede for jeg tror nok kanskje dette blir...

Ferien i boks

Hurra!!! Om akkurat en måned på denne tiden befinner vi oss her: Vi har nemlig booket en uke på Lopesan Villa del Conde Resort & Thalasso på Gran Canaria den 20. august. Vi skal kose oss med spa, ...

Romantic Getaway - Hennickehammars Herrgård

Et avbrekk fra hverdagen har sjelden vært mer etterlengtet (eller nødvendig) enn denne gangen. Vi reiste fra Lillestrøm rett før 11 på tirsdag og ankom Hennickehammar Herrgård i billedskjønne Varml...

Spontantur

Nå drar ekteparet Flatnert straks i vei på spontantur til Hennickehammar herrgård i Filipstad, Sverige. Vi hoppet på et "sista minuten erbjudande" som jeg kom over igår. Det er meldt nydelig vær så...

Herlige Bergen

4 dager i flotte Bergen har flydd forbi. Jeg har rukket å bli kurset i alt fra benporselen til blyfri krystall, økonomi, marked, bryllupslister og innkjøp. Vi er seks Riedel Vinum XL glass rikere e...

Home Sweet Home

Fantastisk følelse å komme hjem til mann og pusejenter. Vi har hatt to veldig inspirerende dager i Bergen med seminarer og messe. Nesten så julestemningen kom snikende også (men, bare nesten). Jeg ...

Mental Overload

Nå har hjernen min nådd sin grense for en dag. Eller hvertfall nesten. Vi har hatt en proppfull dag med ledelsesseminar. Veldig givende i forhold til stillingen jeg skal tre inn i som butikkeier. I...

Bergen neste

Da bærer det avsted til Bergen for to dager med julemesse(!!) og intens kursing hos Tilbords. Jeg tar med meg mammaen min så kan vi kose oss med litt mor/datter tid samtidig. Dette må jo bare bli b...

Herlig Mini-cruise

Da har vi kommet oss hjem fra et veldig hyggelig mini-cruise til Kiel med Color Magic. Nydelig mat og drikke, herlige venner, spa og shopping. What more could a girl want? Det er jo alltid veldig d...

Anchors Away

Da har vi kommet ombord på skipet og inn på lugaren. Sprudlisen er sprettet og vi ser nå frem til to døgn med bare kos!:-)

Off to Kiel

Vi begynner å bli ganske drevne på dette med ferie i vår egen "bakgård" nå. Vi har hatt en tendens til å fly halve jordkloden rundt for feriefølelsen, men i fjor sommer bestemte vi oss for å ta ut ...

Årets andre tur går til....Kiel

...med Color Magic.Vi skal reise med verdens fineste venner, Marita og Anders. Guttene gleder seg mest til fri minibar mens Marita og jeg skal kose oss på spa.Det blir god mat, drikkel underholdnin...

We Flyin`First Class...

We flyin`first class up in the skyWe flyin`first class livin`the lifeIn the fast lane and I won`t changeBy the glamorous, Ooh the flossy, flossy Nå har vi kommet oss hjem etter en lang, men veldig...

A Walk Around The Mall - The National Mall

Føttene fikk virkelig kjørt seg igår da vi gikk rundt for å se mange av de monumentene vi ikke fikk sett i fjor. Vi kjøpte oss dagspass på metroen (9 dollar) og fartet faktisk hele byen på tvers. M...

Joe Theismann`s

Vi hadde en veldig hyggelig kveld på restauranten til den tidligere NFL-stjernen, Joe Theismann, igår. Theismann spilte for Washington Redskins frem til han ble hardt skadd under en kamp i 1985 (kl...

Shop til you drop

Som jeg har nevnt de siste dagene har mye av ferien vår gått til shopping. Dollarkursen er lav og det fører til mange gode kjøp for ekteparet Flatner.En bitteliten smakebit på noe av det vi har han...

Alexandria, VA

Endelig. Etter ni timer i bilen har vi endelig kommet frem til Alexandria. Vi bor på samme hotell som i fjor og har faktisk fått akkurat samme suiten. Litt artig. Nå skal vi kose oss med litt vin f...

Date Night

I kveld har vi hatt en aldri så liten Date Night. Vi var ute på en restaurant som heter The Flying Fish og spiste fantastisk sjømat. Jeg var faktisk så mett at jeg ikke orket dessert (før vi kjørte...

Cupcakes and Calvin Klein

Shoppe. Spise. Shoppe. Spise.Det er det de siste dagene har gått til. Jeg liker det. Jeg fant verdens søteste lemon mareng cupcake og måtte selvsagt ha den (den så bedre ut enn den smakte...) mens ...

One Sunny Weekend

Igår var den varmeste dagen hittil. Med 25 deilige varmegrader og strålende sol koste jeg meg ute mesteparten av dagen. Vi gikk lang tur på stranden og koste oss ute på balkongen. Jeg klarte til og...

Just a Perfect Day

Da har vi vært ute og gått langs stranden i nesten to timer.Deilig! Nå blir det bok og sol på balkongen resten av dagen... I <3 the sun :)

Happy 58th Birthday Pops!

I dag fyller verdens beste pappa 58 år. Det må jo selvfølgelig feires. Vi har startet dagen med gaver, kaffe og kake. Det gjenstår å se hva resten av dagen vil bringe. I kveld blir det hvertfall ut...

Markets Common & Broadway at The Beach

Igår var det helt nydelig vær så vi brukte anledningen til å kjøre rundt og titte i Myrtle Beach. Vi endte først opp på Markets Common (en lekker handlegate) hvor jeg nok en gang brukte altfor mye ...

A Walk On The Beach

Hvor deilig er det ikke å starte dagen med en lang tusletur langs stranden? Igår tuslet jeg alene en hel time i min egen verden. Snakk om terapi for kropp og sjel. Med ønske om en nydelig dag! :)...

Her bor vi...

Da har vi hatt vår første natt i The Presidential Suite. Herlig. Vi bor i toppetasjen - 16 etasjer over stranden og har verdens fineste utsikt. Nå blir det nok litt frokost med smoothies og kaffe f...

På Reisefot

Det ble en ganske lang reise hit til Myrtle Beach med 5 timers venting i København, 9 timer på flyet og to timer i bil før vi sov en natt på et motell for så å kjøre 7 timer til igår. Men, hva gjør...

Off to CPH and IAD

Da sitter vi her og venter på å gå ombord i flyet til København og flyr straks!! 5 timer venting i CPH venter! Ønsker alle en herlig søndag!

Årets første tur går til.....USA!!

Hurra om mindre enn en måned skal jeg finne frem det blå passet mitt igjen for en tur "hjem". Det blir ikke New York denne gangen heller, men vi skal gjenforenes med fantastiske Washington D.C og s...

Januardrømmer

Det er mørkt og kaldt ute, men inne foran peisen er det godt og varmt. Hva passer da bedre enn å drømme seg vekk til fjerne- og ikke fullt så fjerne himmelstrøk? Gleden var stor da jeg fikk yndling...

Happy New Year!!

Da har vi kommet hjem etter en veldig festlig nyttårsfeiring i "storbyen". Det var veldig koselig å komme seg vekk noen dager selv om det bare var en knapp 20 minutters togtur hjemmefra:)Men, herli...

Staycation

Da stikker vi straks inn til byen for en liten nyttårs staycation. Vi skal ta inn på Radisson Blu Scandinavia for to netter for å feire det nye året. I morgen skal vi skåle 2011 inn med gode venner...

Romantic Getaway - Copenhagen

Alle trenger å komme seg bort fra hverdagens kjas og mas og pleie kjærligheten en gang i blant.Ekteskap er hardt arbeid og må jobbes med. Vi har nå hatt en herlig helg i København med total avslapn...

Neste tur går til...København

Jeg vet at det er mindre enn en uke siden vi kom hjem fra "Norgesturneen", men man må jo ha noe å glede seg til...Carl-Magnus fikk tur til København (24. til 26. september) av meg i "...

Norway in a nutshell?

Rekk opp hånda dem som synes vi bor i et av verdens vakreste land?Det synes hvertfall jeg og derfor har vi bestemt at vi skal bruke de siste ferieukene på det landet vi har forsømt. Tenk at jeg fak...

Herlige Javea

Nå har vi endelig fått summet oss litt etter en deilig uke i Javea, Spania - en perle ca. 100 km fra Alicante. Snakk om avslappende ferie. Vi har ikke gjort annet enn å spise god mat, drikke god vi...

Pakke? Pakke?! Pakke! Pakke!!

Jeg er tidenes tregeste til å pakke. Jeg følte meg så i siget igår da jeg fikk opp koffertene fra kjelleren, men det ble med det. Så nå står koffertene i stua og jeg må faktisk få puttet litt inn...

I LOVE the Travel Channel

Aaaaah. Nydelig.Nettopp kommet hjem fra trening med ei helt klin gæren instruktør.Kommer nok til å være en del støl imorgen. Men det er verdt det for nå blir det et glass vin, ovnsgratinerte grønns...

Turen går til....

Hurra! Da var sommerens første ferie bestilt. Etter mye frem og tilbake endte vi på noe ingen av oss noengang har gjort før. Vi skal til Spania! Det høres kanskje ikke så eksotisk ut for noen, men ...

Hvor skal turen gå?

Nå sitter jeg her og skal sette opp sommerplanene for butikken og da kommer jo selvfølgelig det evige spørsmålet; hvor skal vi reise denne gangen? Når skal jeg ha ferie? Egentlig l Skal vi dra på e...

Kosehelg i Barcelona

For en fantastisk tur. Fra det øyeblikket de skjønne SAS-damene på Gardermoen oppgraderte meg til business på veien til Barcelona til jeg landet igjen på norsk jord og fikk nydelige roser av min fa...

Tapas, Torres og Tyrefektere?

Bildet er lånt avaftenposten sin reiseguide til Barcelona (gratis på nettsiden)Neste torsdag bærer det avsted til Barcelona. Jeg skal til Spania for første gang (harmellomlandet i Madrid og var en ...
Linda

28, Fet

Hei og velkommen til mitt lille bloggunivers. Dette er min egen lille frisone hvor jeg skribler ned det som opptar meg. Hverdagsluksus og det å se glede i de små tingene er viktig for meg. Jeg er gift med en fantastisk mann og "mamma" til tre herlige pusekatter som alle fyller livet mitt med hverdagsluksus. Kontakt: linda.gjerde@hotmail.com